Oldalak

2012. június 29., péntek

Ajándék Kamrapolcnak - Anzac keksz meggyel

A „blogéletben” annak idején nagy sikert aratott Anzac (Australian and New Zealand Army Corps) keksz nyári változatát hoztam Nektek, illetve Kamrapolcnak (mert ez volt az ajándéka egy korábbi játékért). Egy szállítható süteményre volt szükségem, de eddig ezt a kekszet csak aszalt gyümölccsel láttam, gondoltam feldobom egy kicsit. Most ne számítsatok sok extrára, csak meggyre a tetején…na jó, meg egy kis sós-karamellára. Ez recept a legáltalánosabb, legtöbb helyen megtalálható Anzac recept…ja, és itt golyó formában!

Sós-karamellás Anzac kekszgolyó meggyel

Sós-karamellás Anzac kekszgolyó meggyel

Sós-karamellás Anzac kekszgolyó meggyel

Hozzávalók:
Kókuszos-zabpelyhes kekszhez:

-          200 g liszt
-          200 g cukor
-          170 g pirított zabpehely
-          170 g kókuszreszelék
-          200 g olvasztott vaj
-          2 tojás
-          1/2 csomag sütőpor
-          ½ teaáskanál szódabikarbóna
-          Csipet só

Sós-karamellhez:

-          100 g cukor
-          100 g barnacukor
-          1 kis teáskanál só
-          1 evőkanál vaj

Díszítéshez:

-          meggy


Elkészítés:

  1. A keksz hozzávalóit összegyúrjuk, golyókat formázunk belőle és kivajazott tepsibe fektetjük őket, és úgy 160-170 fokos sütőben aranybarnára sütjük.
  2. A karamell hozzávalóit takaréklángon összeolvasztjuk, majd amikor az összes cukor felolvadt, és elértük az aranybarna színt, ráöntjük a kekszre. Még melegen rányomjuk a meggyszemeket.
Sós-karamellás Anzac kekszgolyó meggyel

Sós-karamellás Anzac kekszgolyó meggyel
Mivel a dobozolást a meggy nem bírta jól, ezért Kamrapolchoz sajnos meggy nélkül ment! Doboz hátul!
Sós-karamellás Anzac kekszgolyó meggyel
A Világ legfinomabb lekvárja Kamrapolctól
És most figyeljetek! Szerintetek ki járt jobban, mert én meg kaptam egy üveg bodzás eperlekvárt, ami annyira finom, hogy jövőre biztos én is el fogok belőle tenni, sose ettem ilyen finomat...tényleg. Éljen! Most néztem meg Kamrapolcnál, és szerencsére fent a recept! Közben meg rátaláltam arra a bejegyzésre, ahol ő ír az ajándékozásról! Jobb helyre nem is kerülhetett volna a keksz, Ő a Világon a legkedvesebb, mert még egy kis semmiségnek is úgy örül! Ha ajándékozási mániátok lenne, biztosan őt ajánlanám!

6 megjegyzés:

  1. nagyon köszönöm a receptet Bea! :) Biztos, hogy meg fogom sütni, csak legyen egy kicsit hűvösebb...:S
    nade ki ne örült volna ilyen finom ajándéknak ?? ajándéknak mindenki örül, akkor meg főleg, ha ő maga is tud adni valamit ;)

    VálaszTörlés
  2. A képen és úgy látom, hogy meg is van sütve, viszont a receptben ez sehol nem szerepel..
    Így elbozonytalanodtam.. Kell sütni vagy nem? :) Ha igen, hány fokon? Köszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hú! De béna vagyok! Nem írtam oda, de most már kijavítottam! Remélem jól sikerül! Jó sütögetést! :)

      Törlés