Oldalak

2012. szeptember 15., szombat

Fahéjas körte brulee rozmaringos habbal

Hát a fényképet most nézzétek el tőlem! Még a régi kis kompaktgépemmel készítettem. Sokáig gondolkodtam, hogy egyáltalán felrakjam-e a blogra. Tanakodtam, hogy lefotózzam-e újra, de avval az erővel, már egy teljesen új receptet is csinálhatnék, én meg nagyon szeretek kísérletezgetni. Szóval végén úgy döntöttem, hogy ez is hozzám tartozik, és felteszem. Még nyár elején készítettem a Fahéj újság számára, ami csak most jelent meg. A klasszikus creme bruleet próbáltam meg átalakítani. A vanília- helyett fahéjkrém került bele, ami remekül harmonizál a körtével. Egy kicsit a forralt bor íz világát juttatja eszünkben! Igazi őszváró desszert! Klasszikus új köntösben tálalva!





Fahéjas körte brulee rozmaringos habbal

Hozzávalók:
Vörösboros párolt körtéhez:

-          4 db körte
-          5 dl vörösbor
-          3 evőkanál cukor
-          15 db szegfűszeg
-          1 szelet friss gyömbér
-          1 rúd fahéj

Fahéjkrémhez:

-          4 tojássárgája
-          10 dkg cukor
-          4 dl tej
-          2 dl tejszín
-          3 evőkanál étkezési keményítő

Rozmaringos habhoz:

-          1,3 dl tejszín
-          1 ág friss rozmaring
-          1 teáskanál porcukor

Ropogós cukorréteghez:

-          8 teáskanál cukor


Elkészítés:

  1. A körte kivételével felforraljuk az összes hozzávalót. Alacsonyra vesszük a lángot, és fedő alatt megpároljuk benne a körtéket, vigyázva, hogy alakjukat azért megtartsák!
  2. Az étkezési keményítőt elkeverjük 1 dl tejszínben, majd a többi hozzávalót alacsony lángon összefőzzük, amíg sűrű nem lesz. Végül a keményítős tejszínnel is besűrítjük.
  3. A tejszínt felforraljuk a rozmarinággal, majd hűtőben rakjuk, amíg teljesen ki nem hűl. Ekkor habbá verjük a porcukorral.
  4. Összeállítás: A megpárolt körtéket hosszában kettévágjuk, kiszedjük magházát, megtöltjük a fahéjas krémmel, amire szórunk egy-egy teáskanál cukrot (vigyázzunk, hogy csak oda rakjunk, ahol van krém, mert egyébként nem fog működni a „brulee-sítés”). Ezt kézi fáklyával ropogósra karamellizáljuk. Rozmaringos tejszínhabbal kínáljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése