Oldalak

2012. szeptember 18., kedd

Olajbogyós mille feuille

Már annyi, de annyiszor nézett velem szembe ez az olajbogyós receptverseny, hogy nem ment ki a fejemből. Igen, a reklám hat! Pedig, amikor először megláttam azonnal tudtam, hogy erre úgyse csinálok semmit, mert hát a közönségszavazás úgyse az én hatásköröm! De végül mégis itt ez a bejegyzés, és a recept a beérkezett pályaművek közt! De nem is annyira a nyerés, inkább csak a játék miatt!

Szóval fogadjátok tőlem sok szeretettel ezt az édességre utaló sósságot! Levelestészták közti habot egy könnyű, gyümölcsös olajbogyókrémre cseréltem, a gyümölcsöt pedig olajbogyóra! A tetején lévő darált mandula, a porcukorra hajaz!


Olajbogyós mille feuille

Hozzávalók:
Tapanade-hoz (krémhez):

-          220 g fekete magozott olajbogyó(konzerv)
-          22 g pirított, hántolt mandula, darálva
-          2 evőkanál olívaolaj
-          4 db puha, érett füge

Összeállításhoz:

-          1 csomag leveles tészta (400 g) – én azért a házi híve vagyok
-          32 db fekete magozott olajbogyó
-          3 dkg pirított darált mandula


Elkészítés:

  1. A tapanade összes hozzávalóját turmixgépben pürésítjük
  2. A levelestésztát 12 darabra vágjuk, és 180°C-os sütőben aranybarnára sütjük. Egy darab tésztára rákenjük az olajbogyókrém 1/6-át, majd ráteszünk 8 szem olajbogyót, majd ismét egy réteg tészta, krém és olajbogyó következik, végül egy tésztalappal zárjuk. Tetejét megszórjuk darált mandulával egy szűrőn keresztül.
Finom önmagában, de illik hozzá rukkola vagy érett kecskesajt is egy kis balzsamecet redukcióval.
 


2 megjegyzés: